Friday, January 2, 2009

kami bersamamu palestin



"Each riyal, dirham …etc. used to buy their goods eventually becomes bullets to be fired at the hearts of brothers and children in Palestine. For this reason, it is an obligation not to help them (the enemies of Islam) by buying their goods. To buy their goods is to support tyranny, oppression and aggression


-Syeikh Yusuf Al-Qardhawi-





"The purchase of any item which helps strengthen Zionism is not permissible ..."

-Imam Syed Ali Khamenei-





"It is not permissible for a Muslim to buy products of the countries that are in a state of war with Islam and Muslims, for example, Israel"
-Ayatullah as-Sayyid Ali as-Seestani-
















let's take our part in helping palestenian! we're one of them..













please visit this site --> http://inminds.co.uk/boycott-brands.html

6 comments:

fathiyyah said...

salam
nk tahu Duha,dekat mesir ni kan senang sgt nk boikot barang2 Israel.Baik dari segi makanan mahupun alat kelengkapan mandi dsb..

sebab tu,bila duduk sini senang aje.semua ada alternatif dan boleh terus memboikot barang2 Israel.
Tak mcm kat Malaysia, barang2 semua ada kaitan dengan US dan tak banyak pilihan pula tu.tak memboikot pun susah pulak jadinya.

apa pun,ubat gigi Mukmin tetap menjadi pilihan..
hihi,komen ni panjang pulek

take care Duha

duha said...

fathiyyah- waalaikumussalam..Alhamdulillah Allah permudahkan urusan korg kat sane..

betul, malaysia mmg banyak bergantung pada barang2 "mereka"..tapi bukan takde alternatif langsung dan tak bermakna semua perlu diboikot sekali gus..mane yang termampu dan mana yang boleh diboikot kita boikot..kalau rasa tak mampu, kita boikot benda lain dlu..sikit2 lama2 jd bukit..

kalau setakat makanan2 rasenye skang dah banyak alternatif, cume maybe tak sesedap product yg dah terkenal mcm nestle etc..tapi itulah bentuk pengorbanan kite kan?

ana pakai ubat gigi safi..haha..

take care jugak di sana..km slm yg lain :)

raudah yunus said...

Assalamualaikum buat sahabat2 sekalian (cewah, mcm blog sendiri pulak.haha) Memang amat baik jika sesama kita dapat mempraktikkan boikot ini sebagai satu langkah membantu saudara2 kita di Palestin. Cuma mungkin perlu diingatkan, terutama buat diri ana sendiri (nama sy Raudah, bukan farhana atau dayana) bhw isu boikot ini bukanlah 'isu nombor satu' yg patut kite ketengahkan dlm menyampaikan dakwah mahupun kesedaran ttg isu palestin kepada rakan2 yg lain, terutamanya mereka yg masih terlalu baru pada Islam atau mereka yg masih mempunyai fahaman yg cetek ttg Islam. Ini kerana, isu boikot sendiri adalah satu isu yg masih menjadi khilaf antara ulama'dan 'debatable'.

Apabila terlalu ditekankan tanpa pemahaman asas Islam yg kukuh, ia hanya akan menimbulkan kekeliruan.Jika ada antara sahabat kita yg x mahu memboikot, maka janganlah kite terlalu cepat utk 'melabel' mereka sebagai 'unislamic', 'teruk','selfish' dan sebagainya kerana pemahaman dan penerimaan setiap individu itu berbeza-beza.

Meskipun sy menyokong boikot 100%, tetapi nasihat ikhlas sy ialah agar akhawat2 yg terlibat dalam dunia dakwah ini janganlah terlalu 'eager' untuk menegakkan konsep boikot pada 'audience' yg salah atau secara 'pre-mature' sebelum tiba masanya. Ingatlah, dakwah dan aplikasi Islam itu berlaku secara berperingkat-peringkat.

Tahniah atas artikel ini dan semoga kesedaran isu2 umat Islam dapat terus diwarwarkan melalui blog2 seperti ini.

Sekian saja, peringatan ikhlas buat diriku dan dirimu...

duha said...

raudah yunus-ye..mekaseh kakak ku atas nasihat tersebut..moga sama2 dapat faedah dan kebaikan dari apa jua cara yang kita ambil untuk membantu saudara kita di Palestin

Anonymous said...

salam..dudu busuk!lala..
hri ni,sye bposa..pastu msg dudu,`lapalaa..uwaa..`.pastu dudu reply,`thn2,pk org palestin.nanti dpt mkn best kat syurga.`.thanx sahabat sbab ingtkan..

hri2 disebarkan tentg org2 kat palestin..sedih..mrah..smua ade.smlm tk vdeo palestin kat blog a.amad,serius tkt..suasana lps pengeboman..rsa dri nie xmampu berada kat tmpt dorg..

sme2 la kter doakan Allah mematahkan serangan tentera laknat Zionis..TAKBIR!!

miss susu

duha said...

miss susu- heh..btul mmg kalau dipikirkan kita mgkin tak mampu berada di tpt derang..tapi bukan bermakna kita tak mempunyai kekuatan, cuma belum mempunyai kekuatan tuh..

sebab tu Allah berfirman yang setiap ujian tu diberikan sesuai mengikut tahap masing2"

insyaAllah kita sama-sama didik hati kita untuk jd lebih tabah..