Wednesday, April 6, 2011

unstabilized

bismillah..

malam ni saya terasa stress
stress yang teramat berat..

rasa bersalah
sedih
geram
marah
dan segalanya bercampur baur..

wahai yang mengenali diri ini..

saya hanya manusia biasa
sangat mungkin untuk tersalah langkah..

namun tindakan yang saya ambil adalah yang saya rasakan terbaik
buat diri saya
dan keadaan semasa saya

manusia boleh berkata,
mungkin mereka tiada di tempat saya,
namun saya harap keputusan saya difahami..

tidak pernah berniat untuk mengabaikan
jauh sekali melupakan

saya tetap saya yang dulu
walau mungkin ditambah dengan beberapa perubahan
yang TIDAK akan menjejaskan apa-apa..

sayang dan rindu saya masih ada,
keterikatan itu masih kukuh..

namun mohon difahami,
tidak semua manusia itu sama tindakan dan pemikirannya..

saya dengan pendirian saya
mereka dengan pendirian mereka
anda dengan pendirian anda

namun saya benar-benar mengharap dan memohon
seribu kemaafan dan pengertian dari dirimu~

tolong layan saya seperti duha yang dulu
tolonglah~


p/s: moodless

p/s2: rasa nak balik malaysia duduk kt umah diam-diam

p/s3: sorry again!

p/s4: mood exam saya sangat low..booster please~

p/s5: ya Rabb, Kaulah segalanya, Kaulah yang memahami, dan Kaulah yang memegang hati-hati manusia..satukan hati kami dalam cinta kukuh hanya keranaMu!

p/s6: ya Allah..ya Allah..hatiku~

p/s7: rindu pada sahabat seperjuangan!

p/s8: segala nasihat, kritikan, masukan amatlah diperlukan..but please mind my feelings..huhu

24 comments:

Anonymous said...

Imam Ibnul Jauzi RH(Wafat 597H) berkata,Suatu urusan menghimpitku, membuatku cemas dan gelisah berlarut-larutan. Aku terus berfikir mencari jalan penyelesaian dari kecelaruan itu
dengan berbagai cara dan usaha. Tetapi daku tidak menemukan satu penyelesaian pun untuk keluar darinya, hingga ada sebuah ayat yang menawarkan kepadaku, ayat itu adalah
وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا "...barangsiapa yang bertaqwa pada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar"( QS At-thalaq 65:2)
Setelah itu aku sedar bahawa ketaqwaan adalah jalan keluar dari kebingungan. Itu sebabnya aku berusaha meningkatkan ketaqwaanku, maka aku menemukan jalan keluarnya.
( Dipetik dari Buku La tahzan "jadilah wanita paling bahagia" oleh Dr 'Aidh bin 'Abdullah Al-Qarni)
---
barangsiapa bertawakkal pada Allah, maka Allah akan cukupkan keperluaannya [talaq 65:3],
inshaAllahzdv

duha said...

anony- jzkk! :)

shikin said...

still rindu duha yg dulu...

take care n good luck exam..maaf ganggu nt td..

dandelion said...

Assalamualaikum..

Am I thinking what I think you're thinking?
Are you thinking what I'm thinking?
ottoke? ?_?

Hatiku juga sejujurnya sangat berkecamuk saat ini>.<
Tapi jika kita berharap pengertian pada manusia, kita hanya akan kecewa. Allahlah sebaik-baik sandaran.

Moga segala ujian dan musibah yang melanda, walau apapun ia, menjadikan kita sebagai hamba yang lebih mengenal dan faham erti sabar dan syukur dalam kehidupan..... hmmm.....

"The ibtilaa’ (testing) of the believer is like medicine for him. It cures him from illness. Had the illness remained it would destroy him or diminish his reward and level (in the hereafter). The tests and the trials extract these illnesses from him and prepare him for the perfect reward and the highest of degrees (in the life to come" Ibnul Qayyim

...

Maka satu lagi seorang pejuang tubuhnya luluh lantak.
Jasadnya dikoyak beban dakwah.
Tapi iman di hatinya memancarkan cinta…
Mengajak kita untuk terus berlari…
...

jom terus berlari!

p/s: ameen for the duaT.T

~youknowme~

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=zkfNFiii_M0&feature=related
----
DUNIA PAY NOW PLAY LATER

duha said...

cg shikin- i dont think that help T-T

thanks..doakan sy~

TC

duha said...

dandelion-jzkk~

i'm not sure do we think about the same thing or not..hehe..

anyway, thanks 4 the support :)
(but kenapa hati anda berkecamuk..moga ketenangan diberikan padamu~)

rasa tak bersendirian~
thanks!!

jom lari sama2!

duha said...

anony- best video tu, mmg sgt memotivasi..tq!

Nabilah said...

sabar kak duha :)
insyaAllah,one day Allah beri jalan keluar :)

duha said...

bea-thanks bea..amiin~ :)

moga Allah bg jalan buat kita semua yg beriman n bertaqwa padaNya~

as-syahir said...

assalamualaikum kak duha....
tak mo sedey2 ye, sila fokus pada exam anda dahulu....
nanti syera blanje ice-cream nak? hehehe....

berserah dirilah pada Allah dan berbuat baiklah, insyaAllah hilanglah rasa takut dan sedih tu...
(al-baqarah :112)

peringatan untuk syera gak....(T_T)

gud luck exam, smoga urusan akak dipermudahkan...=)

duha said...

syera-waalaikumussalam :)
yup..fokus2..hehe..
ok, nnt jgn lupa blanje ye :p
(dah la tak ajak pg jalan2 sabtu ni kan :p)

erm..moga sama2 kita menjadi wanita yg kuat!
tq dear~ amiin..

Ria Insyirah said...

Assalamualaikum my sweet sis,

Sedih bunyinya usbur ya ukhti,
Manusia itu beragam-ragam sifatnya..
Biarlah andai tidak ada yg memahami asalkan ALLAH memahami,
Biarlah bagaimana manusia memandangmu jika dikau benar,
Selagimana pandangn Allah yang dikau miliki,...

Salam perjuangan, mujahadah dan kasih sayang dari kakak.. (^_^)

Anonymous said...

assalammualaikum duha,
duha...jgn sedey, fokus pada pelajaran, you can do it...
terkejut kite baca post ni...

Anonymous said...

cuba tengok video ni. perhatikan camne semangat org jepun bila hadapi masalah. tp ni bkn video dokumentari. tp video muzik. sori kalo ada silap ckp atau rasa mcm tak sesuai ke..
http://www.youtube.com/watch?v=pbgOGqec6UA

Anonymous said...

Wednesday, December 29,2010
Title : marah dan sabar

everlasting said...

salam,,,duduu,,^^ rabbiyasir wala tu'assir:))
skrg da nmpk sehat..gelak je sokmo..hihiii

Anonymous said...

greatest pains, become your greatest strengths,so fce it....cntrl the outcme

duha said...

Ria insyirah-waalaikumussalam :)
jazakillah atas semangat dan nasihat yg diberi~ really appreciate it!

moga kita mendapat tempat yg tinggi di mata Allah taala..TC sis!

salam mujahadah juga~

duha said...

anony-thanks :) takde apa pun insyaAllah..huhu~

duha said...

Anony-owh, ok..thanks~
:)

duha said...

anony- 'marah dan sabar' huhu..terkena diri sendiri balik :D thanks igtkan saya yg pelupa nih..

sama2 tingkatkan level kesabaran! :)

duha said...

everlasting-waalaikumussalam :D
hehe..insyaAllah sehat je sokmo~
nak jalan ke rumah..:)

duha said...

anony- yup..well said!
eventhough it's not easily done, but that's the right thng to do iA..tq~