Wednesday, November 19, 2008

masih ingat lagi?

malam tadi, sambil-sambil menyiapkan LI..
chatting dengan seorang sahabat..

selain daripada membebel dan berbual kosong,
kami ade bincangkan tentang Al-Quran dan hafazan..

risau!
tiba-tiba teringat..banyak dapat pesanan dari teman-teman and cikgu2
"jangan lupe murajaah (ulang) ayat-ayat Quran tu, kalau lupe dose"

mak pun selalu pesan,
"kalau boleh, upgrade lagi hafazan..tapi yang lebih penting maintain yang lama"

tahu dan faham..
tapi nak aplikasikan mesti banyak halangan..
Alhamdulillah memang ade rutin harian untuk tilawah dan mengulang..
tapi macam tidak mencukupi je..
kena tingkatkan usaha lagi..
tapi selalu terleka..
(sekarang ni banyak tidur je..hu~)

banyaknya dosa dalam diri~ T-T

ya Allah, ampunilah hambaMU ini..
berilah peringatan dan jauhkanlah dari kelalaian..

moga hari ini lebih baik dari hari semalam

**bertaqwalah kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa...**

4 comments:

drrazi said...

aduh...tiba2 rasa terkena sebijik. huhu~

duha said...

drrazi-heh..kalau terase tu bagus, maksudnya Allah masih bagi kesedaran pada kita..kalau orang yang dah tak terasa langsung kan bahaye..

sinar_islami said...

^-^ tak rugi habiskn masa demi Al-Quran
saham utk akhirat jua..

hafazan ni mmg ibaratnya cam unta yang kena ikat..so kalau tak dijaga mmg mudah terlepas..

moga Allah beri kekuatan..muslimah solehah insyaAllah...

duha said...

sinar_islami- insyaAllah..syukran :)