Wednesday, March 31, 2010

tanggungjawab bersama


p/s: ada banyak pengajaran yang boleh ambil dr sini..Malaysia macam mana? rasanya tak perlu jawab..cari sendiri jawapan dan fikir-fikirkan..

p/s2: buang bayi dan mayat bayi yang dijumpai makin bertambah2..janganlah kita cuba-cuba mencabar tuhan..sama2 kembali pada jalan yang lurus iA~

p/s3: sentiasa ingatkan mereka di sekeliling kita, kerana kemurkaan Allah itu tidak hanya jatuh pada individu, tetapi juga pada yang di sekelilingnya..jadi, jangan selfish! ambil tahu dan bantu orang lain..

4 comments:

Abu Huzaifah said...

mereka boleh mandi arak di tempat mereka.

nice one.

duha said...

Abu huzaifah - bercakap benarlah walaupun ianya pahit..

bukan senang orang nak accomplish perangai ni, tapi janganlah kita jd one of mereka yang membenarkan berlakunya maksiat yang terang2an pd Allah..naudzubillah~

Bella Billa said...

hmm...klu di negara kita, siap ad pemimpin yg beli kilang arak...
klu kafir xpe, ni name ad bin, binti...
astaghfirullah..

sekali fikir, rse mcm nk tukar nationality..
alang2 dok kt indon ni, tukr jd indonesian lar..
tp bile pikir2 balik...indonesia, malaysia lebih kurg aj..

jd yg terbaik, KITA yang MESTI BUAT PERUBAHAN!
xleh biarkan maksiat terus menyebarkn sayap~
Fighting!

I luv malaysia but i love islam the greatest!

duha said...

bella-erm..betul, tiada kemuliaan tanpa islam..negara apa pun, kalau bukan kerana tertegaknya agama islam padanya tidak akan menjadi mulia..

walaupun sehebat mana dan sekaya mana hingga mampu membeli kapal selam berapa biji sekalipun..tetap takde makna di sisiNya..

islam jugak yg memuliakan kita..

thabbit qulubana 'ala dinik~